قیمت 1 کیلو زعفران طی این هفته

قیمت 1 کیلو زعفران طی این هفته

قیمت 1 کیلو زعفران طی این هفته

با وجود نوسانات بازار ارز و تغییر قیمت اجناس مختلف، می توان از نرخ روز محصولات پر مصرفی مانند زعفران از طریق سایت های خبری مطلع شد. با مراجعه به این سایت ها قیمت 1 کیلو زعفران طی این هفته قابل مشاهده است.

قیمت 1 کیلو زعفران طی این هفته

قیمت 1 کیلو زعفران در انواع مختلف

با توجه به اینکه طلای سرخ منحصر به یک نوع نبوده و دارای انواع مختلفی می باشد لذا قیمت 1 کیلو زعفران متفاوت بوده و باید قبل از خرید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمود.

گران ترین و با کیفیت ترین نوع زعفران مربوط به نگین بوده که از مرحله کاشت تا برداشت و جدا سازی کلاله ها، باید شرایط کنترل شده باشد. کلاله ها در این نوع ضخیم، به هم وصل شده و عاری از وجود خامه هستند که به دلیل قیمت بالا، این نوع بیشتر برای صادرات استفاده می شود.

ارزان ترین نوع زعفران نیز مربوط به دسته می باشد که شاهد حضور خامه و کلاله با هم هستیم. در این نمونه با توجه به چیدن رشته ها بر روی همدیگر، آن ها را به دو گروه تک سویه و دو سویه تقسیم می کنند.

قیمت 1 کیلو زعفران طی این هفته

عوامل مؤثر بر کشت بهینه زعفران

زعفران گیاهی چند ساله بوده که هر هفت سال یک بار کشت آن صورت می گیرد، لذا باید تمام نکات را در این عملیات بکار گرفت تا شاهد بازدهی مناسب بود. از جمله عوامل مؤثر بر کشت بهینه زعفران می توان به موارد ذیل اشاره نمود؛

  • آب و هوا: زعفران در مناطق خشک و نیمه گرمسیری بیشترین بازدهی را از خود نشان می دهد. در واقع پیاز آن نیازمند تابستان های گرم و زمستان های معتدل می باشد.
  • خاک: پیاز زعفران در انواع مختلف خاک رشد می کند اما هنگام جوانه زنی در خاک های سبک عملکرد بهتری دارد.
  • انتخاب پیاز زعفران: پیاز زعفران همانند همه بذر های دیگر باید مناسب و سالم باشد تا بتواند اساس خوبی برای کشاورزی هفت ساله شود.
  • روش کاشت: موازی بودن ردیف ها و رعایت فاصله بین آن ها بسیار مهم است.
  • تراکم و عمق کاشت: بهتر است هنگام حفر چاله برای کاشت و قرار دادن پیاز ها در داخل آن، با روش علمی عمل نمود و از دستگاه های مکانیزه بهره گرفت.
قیمت 1 کیلو زعفران طی این هفته

قیمت 1 کیلو زعفران صادراتی

بدون شک محصولی برای صادرات انتخاب می گردد که تمام استاندارد های لازم را دارا بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. لذا قیمت 1 کیلو زعفران صادراتی را به نسبت کیفیت بالای آن تعیین می کنند.

سوال داری، من اینجام!