میزان خرید هفتگی پودر ریشه زعفران در کشور

میزان خرید هفتگی پودر ریشه زعفران در کشور

میزان خرید هفتگی پودر ریشه زعفران در کشور

مقایسه میزان فروش هفتگی فرآورده های زعفرانی در کشور نشان می دهد که خرید پودر ریشه زعفران از سوی مشتریان درصد قابل توجهی از این فروش را شامل می شود. که نشان دهنده مقبولیت این کالا می باشد.

اجزاء و عناصر تشکیل دهنده زعفران

میزان خرید هفتگی پودر ریشه زعفران در کشور

گلبرگ، پرچم و کلاله اجزای تشکیل دهنده زعفران هستند که همه آنها در صنایع مختلفی چون غذایی، دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. کروسین موجود در زعفران رنگ زیبای آن را به وجود می آورد. پیکروکروسین طعم دهنده آن می باشد و عطر بی نظیر آن به دلیل وجود سافرانال است.

البته قابل ذکر است که در ترکیب زعفران عناصر دیگری نیز وجود دارد که هر کدام از آنها خاصیت درمانی خاصی دارند. مهم ترین بخش زعفران کلاله آن است که عمدتا زعفران را با آن می شناسند و در عرف به آن زعفران می گویند و گران ترین بخش زعفران نیز هست.

میزان خرید هفتگی پودر ریشه زعفران در کشور

کلاله زعفران خود دارای دو رنگ است که بخش اصلی آن قرمز و ریشه آن که اصطلاحا خامه نیز نامیده می شود سفید و زرد رنگ است و یکی از معیار های قیمت زعفران میزان سفیدی و قرمزی آن است. چرا که بخش قرمز بهای بسیار بالایی دارد و در مقابل بخش زرد رنگ ان از قیمت پایین تری برخوردار است. به همین دلیل برای فروش کلاله زعفران با قیمت بالا که اصطلاحا به آن نگین می گویند بخش قرمز رنگ را از بخش زرد رنگ جدا می کنند و هر دوی آنها را به صورت جدا به فروش می رسانند.

این قسمت زرد رنگ که ریشه آن است هم به صورت پودری و هم به صورت سالم به فروش می رسد. پودر ریشه زعفران به علت نبود و یا مقدار کم کروسین  همانند زعفران خاصیت رنگ دهی ندارد اما به علت وجود پیکروکروسین و سافرانال هر چند به مقدار کمتر ولی معطر کننده و طعم دهنده است و برخی از خواص درمانی زعفران را دارد .

میزان خرید هفتگی پودر ریشه زعفران در کشور

نکته ای دیگری که در ریشه پودر زعفران قابل توجه است این می باشد که این محصول نسبت به سایر فرآورده ها قیمت بسیار پایین تری دارد. که همه این ویژگی ها در کنار وضع معیشتی نامناسب بعضی خانواده ها سبب شده است که خریداران بسیاری داشته باشد.

این محصول در برند های مختلف و کیفیت های مختلف توسط تولید کننده و عرضه کننده های زعفرانی ارائه می شود. که با توجه به ویژگی های گفته شده استفاده از آن در شیرینی پزی ها، هتل ها، رستوران ها به صرفه می باشد.

Call Now Buttonسوال داری، من اینجام!