صفر تا صد فروش زعفران در ترکیه

صفر تا صد فروش زعفران در ترکیه

آیا فروش زعفران در ترکیه برای بازرگانان سودآور است؟ راه کسب موفقیت حداکثری و آشنایی با صفر تا صد فنون این حرفه چیست؟

صفر تا صد فروش زعفران در ترکیه

فروش زعفران در ترکیه با سود بالا

یکی از دلایل میزان بالای فروش زعفران در ترکیه فاصله نزدیک آن با ایران و عدم نیاز به ویزا برای ورود می باشد. صادرات به این کشور از راه های زمینی و هوایی صورت می گیرد.

یکی دیگر از راه های وارد کردن زعفران به ترکیه، حمل طلای سرخ تا سقف ۱۰۰ گرم توسط مسافران می باشد که به آن صادرات چمدانی می گویند. خیلی از افراد به بهانه سفر به این کشور، این حجم از زعفران را با خود همراه کرده و آن را در کشور مقصد به چندین برابر نرخ داخلی به فروش می رسانند.

صفر تا صد فروش زعفران در ترکیه

فروش زعفران در استانبول

از آن جا که استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه می باشد، خیلی از افراد به اشتباه آن را پایتخت این کشور می دانند. آنکارا دومین شهر بزرگ بعد از استانبول بوده که از سال ۱۹۲۳ به عنوان پایتخت ترکیه معرفی گردید.

استانبول یک شهر توریستی بوده که از بیشتر نقاط جهان مسافر دارد، به همین خاطر در آن هتل ها و رستوران های عربی، ترکی، هندی و ایرانی بسیاری دایر می باشد. بدون شک زعفران یکی از ادویه های مجلسی در سراسر کشور بوده که طبعا در این شهر برای سرو هر چه بهتر غذا و دسر از آن استفاده زیادی می شود.

بیشتر زعفرانی که در این شهر به فروش می رسد از نوع نگین و سرگل می باشد. فروشندگان در این شهر برای آگاهی از قیمت این ادویه در ترکیه باید به کمیسیون های نرخ گذاری مراجعه نمایند.

صفر تا صد فروش زعفران در ترکیه

آگاهی از میزان فروش زعفران در ترکیه

همانطور که عنوان شد فروش زعفران در ترکیه به دلیل قرابت مرزی و حجم بالای صادرات میزان بالایی را نشان می دهد. یکی از عوامل تأثیر گذار بر میزان فروش طلای سرخ در این کشور، نوع محصول خریداری شده می باشد.

انتخاب مرکز فروش برای تهیه محصول بسیار مهم است. سایت فرانیز با عرضه انواع زعفران در برند های مختلف، توانسته انجام خرید را سهولت بخشد.

صادرات گسترده زعفران

زعفران ادویه‌‌ای گران‌قیمت و بومی خاورمیانه می‌باشد. صادرات این محصول ارزشمند در سطح گسترده‌ای صورت گرفته و تمام قاره‌ها را شامل می‌شود.

خرید‌و‌فروش زعفران در بازار‌های جهانی توانسته به یکی از کسب‌و‌کار‌های سودآور تبدیل شود. مصارف بالا و خواص بی‌شمار طلای‌سرخ، آن را به یک ادویه محبوب تبدیل نموده است.

شرکت‌های بازرگانی با فراهم‌سازی شرایط لازم برای معامله، تجار را ترغیب به خرید می‌نمایند. این مراکز زعفران را در انواع مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

افرادی که به‌تازگی وارد حرفه تجارت شده‌اند می‌توانند اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را از طریق این شرکت‌ها کسب نمایند. این افراد باید با اصول صادرات زعفران آشنا شوند تا بتوانند در این عرصه بقا یابند.

اولین اصل در این زمینه آشنایی با بازار جهانی و یافتن کشور مقصد می‌باشد. برای این منظور باید مقالات و آمار مربوط به واردات کشور‌های مختلف را مطالعه نمود.

بعد از یافتن کشور هدف، باید اقدام به خرید زعفران متناسب با نیاز متقاضی نمود. برخی از مشتریان طالب خرید برترین نمونه با بسته‌بندی شیک و استاندار هستند. در حالی که برخی دیگر طالب طلای‌سرخ فله‌ای و در درجه‌های کیفی متفاوت هستند.

بازرگان باید با دریافت مجوزها و مدارک لازم، راه صادرات را برای خود هموار کند. تجارت زعفران می‌تواند سود کلانی را نصیب سرمایه‌گذاران نماید.

فروش زعفران در ترکیه با سود بالا

ترکیه کشوری اوراسیایی محسوب می‌شود چراکه بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا قرار دارد. این کشور دارای روابط گسترده‌ای با هر دو قاره می‌باشد. فروش زعفران در ترکیه سود بالایی به‌همراه دارد.

استانبول یکی از شهر‌های زیبا و توریستی واقع در این کشور می‌باشد. در این شهر هتل‌ها و رستوران‌های بسیاری واقع بوده ‌که پذیرای مسافران بسیاری از سراسر جهان هستند.

در آشپزخانه‌های این مراکز، غذای کشور‌های مختلف پخت می‌شود. همچنین از بهترین موادغذایی برای پخت خوراک و دسر استفاده می‌گردد.

زعفران ادویه‌‌ای مجلسی بوده که در پخت بسیاری از غذاها و دسرهای مجلسی کاربرد دارد. این کشور زعفران موردنیاز خود را از ایران تأمین می‌کند تا بتواند از برترین خواص آن بهره‌مند شود.

بر اساس آمار گمرک ایران، ترکیه جزء بزرگترین واردکنندگان زعفران محسوب می‌شود. قیمت طلای‌سرخ در این کشور متغیر بوده و باید بتوان محصول خود را به بالاترین قیمت ممکن به‌فروش رساند.

صادرات زعفران به ترکیه

صادرات زعفران به ترکیه به دو روش انجام می‌گیرد که در ذیل به اختصار بیان می‌گردد:

  1. روش چمدانی: در این روش افراد تا وزن ۱۰۰ گرم را می‌توانند با خود حمل کنند. خیلی از مسافران هنگام مسافرت به ترکیه ابن کار را انجام می‌دهند. افراد برای این کار، نیاز به دریافت ویزا، کسب کارت بازرگانی و مجوز‌های لازم ندارند.
  2. صادرات از طریق تجار: در این روش حجم محصول صادراتی بالاتر بوده و نیاز به طی روال قانونی دارد.

آمار فروش زعفران در ترکیه بالا بوده که دلیل آن تقاضای زیاد برای عرضه آن می‌باشد. در بازارهای این کشور می‌توان شاهد عرضه طلای‌سرخ ایرانی بود.

زعفران در آشپزی ترکیه جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از دسرهای محبوب و مجلسی این کشور، محلبی زعفرانی بوده که از طعم فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

گسترش کشت زعفران در کشور

آمار جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که در طی سال‌های گذشته بر میزان زمین‌های زیر کشت زعفران در کشور افزوده شده است. دلیل این امر، بازدهی زیاد محصول و تقاضای بالا برای خرید است.

کشاورزی پایدار یکی از راه‌های افزایش و توسعه تولید می‌باشد. کشت زعفران در کشور می‌تواند در این راستا مؤثر خواهد بود. باتوجه به خشک‌سالی‌های اخیر، ایران با بحران کم‌آبی مواجه شده‌است.

کمبود آب، پرورش خیلی از محصولات گیاهی را با مشکل مواجه کرده است. به‌همین‌ خاطر کشاورزان به‌دنبال کشت محصولاتی هستند که نیاز آبی کمتری دارند.

زعفران جزء این دسته از محصولات محسوب می‌گردد. گیاه زعفران در طی یک سال کشاورزی، تنها به پنج دوره آبیاری نیاز دارد. میزان سود و بازدهی این محصول در مقابل آب مصرفی بسیار بیشتر است.

زعفران تولیدشده در بیشتر مناطق کشور از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است. باکیفیت‌ترین نمونه طلای‌سرخ در کشور، مربوط به قائنات می‌باشد که در جهان همتا ندارد.

بیشترین فروش زعفران در ترکیه مربوط به نمونه‌های سرگل و نگین قائنات می‌باشد. شرکت‌های تولیدی، این محصول را در اوزان پایین و با بسته‌بندی‌های شیک به فروش می‌رسانند.

بخش اعظم مناطق ایران شرایط لازم را برای پرورش زعفران دارند. کشاورزان می‌توانند با سرمایه پایین و دریافت تسهیلات، به افزایش کشت کمک کنند.

فروش زعفران در ترکیه به روش آنلاین

فروش زعفران در ترکیه به دو روش آنلاین و حضوری انجام می‌گیرد. با مراجعه به سایت‌های فروش این کشور، می‌توان شاهد نرخ بالای زعفران ایرانی بود.

قیمت نمونه‌های اعلا زعفران ایرانی در کشور ترکیه، چندین برابر نرخ داخلی می‌باشد. این کشور شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش این ادویه ارزشمند را ندارد.

مصرف زعفران در ترکیه تنها محدود به صنعت آشپزی نمی‌باشد بلکه از آن در ساخت داروهای گیاهی استفاده می‌شود. همچنین از زعفران لوازم آرایشی نیز تولید می‌گردد که برای حفظ سلامت پوست و مو، بسیار مناسب هستند.

فروش آنلاین طلای‌سرخ در این کشور باعث شده تا تمام مشتریان بتوانند از آن بهره‌مند شوند. تقاضا برای خرید زعفران ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار بیشتر می‌باشد.

صفر تا صد تجارت زعفران

تجارت زعفران قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد که اهمیت و ارزش این ادویه را نشان می‌دهد. برای واردشدن در دنیای معاملات این محصول، باید از صفر تا صد اصول آن آگاهی یافت.

گام اول در این زمینه شناخت گیاه زعفران و خواص آن می‌باشد. بی‌شک هر فروشنده‌ای باید در مورد کالای خود اطلاعات جامعی داشته باشد تا بتواند آن را به‌خوبی معرفی کند.

بیشترین میزان تولید زعفران در ایران که بالاترین میزان صادرات را به خود اختصاص دهد. این موضوع سبب ترغیب تجار برای خرید‌و‌فروش این محصول شده است.

کشور‌های زیادی متقاضی دریافت زعفران هستند که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به هنگ‌کنگ، امارات، اسپانیا و ترکیه اشاره نمود. صادرات زعفران بسته‌بندی‌شده از سوی تجار می‌تواند باعث معرفی این ادویه ایرانی به جهانیان شود.

نمودار فروش زعفران در ترکیه همواره سیر صعودی را نشان می‌دهد که دلیل آن رضایت مشتری از خرید می‌باشد.

سوال داری، من اینجام!